O PROJEKCIE

O projekcie


Informatyka jest najszybciej rozwijającą się dziedziną nauki, a branża edukacyjna z zakresu programowania stale się poszerza, bowiem programowanie jest jedna z kluczowych umiejętności dzisiejszego świata. Uczy logicznego i analitycznego myślenia oraz szukania optymalnych rozwiązań, rozwija kreatywność , uczy samodzielności i zaradności, uczy planowania działań.

W dzisiejszych czasach bardzo często ulubionymi zabawkami dziecka są tablet lub telefon wyposażony w różne aplikacje gier oraz inne zabawki interaktywne. Stąd pomysł wykorzystania technologii do nauki. Dziecko może się świetnie bawić, a jednocześnie zdobywać wiedzę i nowe umiejętności. Z pomocą przychodzi robot edukacyjny Photon, który wyposażony jest w 10 czujników pozwalających mu na interakcję z otoczeniem, jednakże wymaga wcześniejszego zaprogramowania.

Projekt realizowany we współpracy z Centrum Nauki Kopernik zakłada wprowadzenie robota edukacyjnego Photon do procesu edukacyjnego w szkole podczas zajęć lekcyjnych. Zajęcia z Photonem, a tym samym nauka programowania wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych uczniów w różnych obszarach edukacyjnych  realizujących podstawę programową.
  W trakcie trwania projektu stosowane będą:

·      metody nauczania i uczenia się, oparte na działaniu praktycznym, wspierające aktywność poznawczą, kreatywność twórczą;
·       ciekawe formy aktywności dydaktycznej z wykorzystaniem robota Photon, w dziedzinie wprowadzania, utrwalania i sprawdzania wiadomości i umiejętności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz