Informatyka jest
najszybciej rozwijającą się dziedziną nauki, a branża edukacyjna z zakresu
programowania stale się poszerza, bowiem programowanie jest jedna z kluczowych
umiejętności dzisiejszego świata. Uczy logicznego i analitycznego myślenia oraz
szukania optymalnych rozwiązań, rozwija kreatywność , uczy samodzielności i
zaradności, uczy planowania działań.
W dzisiejszych
czasach bardzo często ulubionymi zabawkami dziecka są tablet lub telefon
wyposażony w różne aplikacje gier oraz inne zabawki interaktywne. Stąd pomysł
wykorzystania technologii do nauki. Dziecko może się świetnie bawić, a
jednocześnie zdobywać wiedzę i nowe umiejętności. Z pomocą przychodzi robot
edukacyjny Photon, który wyposażony jest w 10 czujników pozwalających mu na
interakcję z otoczeniem, jednakże wymaga wcześniejszego zaprogramowania.
Projekt realizowany we współpracy z Centrum Nauki Kopernik zakłada wprowadzenie robota edukacyjnego Photon do procesu
edukacyjnego w szkole podczas zajęć lekcyjnych. Zajęcia z Photonem, a tym samym
nauka programowania wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych
uczniów w różnych obszarach edukacyjnych realizujących podstawę programową.
W trakcie trwania projektu stosowane będą:
· metody nauczania i uczenia się, oparte na działaniu praktycznym,
wspierające aktywność poznawczą, kreatywność twórczą;
· ciekawe formy aktywności dydaktycznej z wykorzystaniem robota Photon, w
dziedzinie wprowadzania, utrwalania i sprawdzania wiadomości i umiejętności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz