Do zabawy potrzebne były: roboty Photon i tablety, maty kwadratowe, żetony z liczbami od 0 do 9, żetony z motylkami (motylki mogą zastąpić inne ilustracje). Klasę podzieliłam na drużyny kilkuosobowe. Każdy zespół otrzymał po 2 żetony z motylkami ( każdy zespół miał motylki w innym kolorze). Na brzegu maty, w dowolnym punkcie zespół oznaczał miejsce startu poprzez położenie żetonu ze swoim motylkiem. Przy jednej macie pracowały trzy dwuosobowe zespoły.
Do lekcji wykorzystałam cztery maty i cztery roboty Photon.
Na każdej macie w dowolny sposób rozłożono żetony z liczbami oraz pozostałe motylki, które stanowiły przeszkodę dla Photona.
Uczniowie mieli za zadanie napisać na kartkach kod drogi, jaką ma przebyć robot do wskazanej przez nauczyciela liczby wyrażonej zadaniem, np. najmniejszej liczby parzystej, sumy liczb 3 i 2, iloczynu liczb 3 i 3, ilorazu liczb 24 i 8 w taki sposób, aby ominąć inne liczby i motylki. Potem, kolejno drużyny programowały Photona i sprawdzały, czy robot dotrze do wyznaczonego celu.Za każde poprawnie wykonane zadanie drużyny otrzymywały 2 punkty - jeden za wskazanie odpowiedniej liczby, drugi za poprawne zaprogramowanie Photona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz