SCENARIUSZ ZAJĘĆ KLASY 1-3 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Autor: Dorota Dankowska
Klasa: 2
Temat: Podróż do krainy Anaruka.
Edukacja:
Polonistyczna – Opracowanie lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”
Przyrodnicza – Rozpoznawanie i nazywanie kierunków świata. Utrwalenie nazw
Kontynentów.
Matematyczna – Szacowanie odległości.
Informatyczna – Programowanie robota Photon wg. ustalonych kryteriów.
Czas trwania: 45 minut
Cele główne:
Utrwalenie kierunków świata i nazw kontynentów.
Rozwijanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespole, zadaniowe podejście do stawianych
problemów, logiczne, algorytmiczne myślenie.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Cele operacyjne:
Uczeń:
wyodrębnia głównego bohatera lektury;
wypowiada się na określony temat.
wskazuje i nazywa kierunki świata;
wskazuje i nazywa kontynenty;
wykonuje zadania według instrukcji;
programuje robota wg. określonych warunków.
szacuje odległości.
redaguje i zapisuje zdania.
współpracuje w zespole
Metody: poszukujące, podające, praktycznego działania
Formy: zbiorowa – z cała klasą, zespołowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne: mata z mapą świata, robot Photon, tablet, tablica interaktywna, prezentacja
multimedialna.
Przebieg aktywności uczniów podczas zajęć.
1. Rozmowa wprowadzająca do tematu:
Jaką lekturę omawiamy?
Kto jest głównym bohaterem?
Gdzie mieszka Anaruk?
2. Oglądanie krótkiej prezentacji: Arktyka i Antarktyda.
3. Wskazywanie na mapie kierunków świata. Ćwiczenie interaktywne.
4. Praca z robotem Photon.
Odnalezienie na macie z mapa świata KONTYNENTU - Europa,
Wskazywanie Polski na mapie Europy
Ustawienie Photona na miejscu startu.
Ustalenie zadań podróży Photona po świecie.
- Z Polski jedzie do Azji. Zatrzymuje się w Chinach. Mruga żółtymi światłami.
- Z Chin robot jedzie do Afryki, zatrzymuje się, mruga czarnymi światłami.
- z Afryki jedzie do Ameryki Północnej, zatrzymuje się, mruga czerwonymi światłami.
- z Ameryki Północnej do Ameryki Południowej – mruga zielonymi światłami.
- Z Ameryki Południowej do Antarktydy. Zatrzymuje się, wydaje dźwięk.
- Z Antarktydy do Grenlandii. Zatrzymuje się, wydaje dźwięk i wykonuje obrót wokół własnej
osi.
Uczniowie programują robota wg. określonych kryteriów. Pracują w zespołach dwu- trzyosobowych.
5. Praca przy stolikach. Uzupełnianie zdań będących podsumowaniem lekcji.
W towarzystwie Photona chcieliśmy odwiedzić Anaruka w Grenlandii. Odbyliśmy ciekawą
podróż przez wszystkie kontynenty.
6. Podsumowanie zajęć:
Uczniowie określają, który element najbardziej lekcji im się podobał i dlaczego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz