SCENARIUSZ ZAJĘĆ KLASY 1-3 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Do pobrania
Autor: Dorota Dankowska
Klasa: 2
Temat: Poznajemy zabytki naszego miasta
Proponowany scenariusz dotyczy miasta Słupsk. Można go modyfikować w do swoich potrzeb.
Edukacja:
Społeczna – Moja miejscowość – zabytki.
Polonistyczna – Czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych. Pisownia nazw zabytków
wielką literą.
Matematyczna – Szacowanie odległości.
Informatyczna – Programowanie robota Photon wg. ustalonych kryteriów.
Czas trwania: 45 minut
Cele główne:
Zapoznanie z ważniejszymi zabytkami miasta.
Rozwijanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespole, zadaniowe podejście do stawianych
problemów, logiczne, algorytmiczne myślenie.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Cele operacyjne:
Uczeń:
wskazuje miasto na mapie Polski, określa region i województwo w jakim leży
układa herb miasta z puzzli;
uważnie ogląda prezentacje multimedialną;
wypowiada się na określony temat;
czyta ze zrozumieniem teksty informacyjne;
wyszukuje nazwy zabytków w wykreślance wyrazowej;
zapisuje nazwy zabytków wielką literą;
wykonuje zadania według instrukcji;
programuje robota wg. określonych warunków.
szacuje odległości;
redaguje i zapisuje zdania;
współpracuje w zespole
Metody: poszukujące, podające, praktycznego działania
Formy: zbiorowa – z cała klasą, zespołowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne: ilustracje zabytków, opisy obiektów, robot Photon, tablet, tablica
interaktywna, prezentacja multimedialna/film, puzzle interaktywne, mapa Polski, magnesy,
wykreślanka interaktywna.
Przebieg aktywności uczniów podczas zajęć.
1. Rozmowa wprowadzająca do tematu:
Praca z mapą – wskazywanie miejscowości, określanie położenia: regionu, województwa.
Zapis tematu do zeszytu: Zabytki mojego miasta.
Układanie herbu miasta z puzzli, np.:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=00cebda68744
(puzzle mogą być wycięte z papieru)
2. Oglądanie krótkiej prezentacji multimedialnej / filmu :
https://youtu.be/MjxTBDr4kjo
3. Wykreślanka – uczniowie wyszukują nazw zabytków Słupska:
https://learningapps.org/view6581754
4. Zapoznanie z zadaniem
Na podłodze rozłożone są różne ilustracje zabytków miasta. Zespoły losują karty z opisem
zabytków. Zadaniem każdego zespołu jest odnaleźć określony zabytek i zaprogramować
Photona , aby do niego doszedł.
5. Praca z robotem Photon.
Uczniowie pracują w dwuosobowych zespołach. Każdy zespół programuje własnego robota.
Zespoły programują robota wg. określonych kryteriów: wyznaczyć trasę, kiedy się rbot
zatrzyma się, mruga światłami i wydaje dźwięk – oklaski.
Odszukane ilustracje z zabytkami przyczepiane są do tablicy magnetycznej w celu weryfikacji.
6. Praca przy stolikach. Uzupełnianie zadnia nazwami zabytków.
W Słupsku można zobaczyć: ………………………………………………………………………………………
7. Podsumowanie zajęć:
Uczniowie określają, który element lekcji sprawił im najwięcej trudności i dlaczego?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz